Tuesday, May 15, 2012

sick baby

Few days lepas masuk 14months,kembar demam panas.. Nk tumbuh gigi..sebelum ni jarang la demam bila nk tumbuh gigi.. Aisy demam teruk jgk smpi dehyrated..kena masuk air..pastu Asyil plak demam.. Oke la.. Pastu dah baik... Tapi seminggu ni, few days sblm masuk 15 bulan, Aisy demam balik..tu la..baru je baik demam dah demam balik.. Malam2 badan panas.. Dia xmau sgt main..cepat penat..main kejap,then nk berdukung je.. Makan xnak sgt,susu botol pon xmau.. Last thursday,bwk g KK..doc bagi ubat demam n selsema.. Esok nye,still sama condition.. So,mlm tu i decided bawak g hospital..utk drip..masuk air dlm bdn.. Yg xbestnye, MA fail nak cucuk Aisy utk amik drh tu.. Then MO plak cucuk tangan lagi satu utk amik drh.. Passed tp bila nak masuk drip,jarum tu terlepas keluar dari tangan Aisy...kuar ajar je.. Mmg jadi mangsa jelingan aku la tu... Grrr... Check drh sume,sadly ada jangkitan virus and kena warded..time tu rasa mcm terkejut n sedih jugak.. Sobss..Kene bpisah jap dgn Asyil..rase mcm xpercaye jugak teruk demam si Aisy smpi kena warded...haihh.. Then nak drip ade satu doc plak yg buatkan..kali ni aku kena halau..sobss..3 4 org jugak yg bergabung nk pegang Aisy ni..melalak anak aku tu..kuat gile..sayu sgt dgr dr luar..mcm dia marah ummi tinggalkan die kena cucuk dgn org asing... T_T.. Belum sudah lagi,aku dah masuk tgk anak aku.. Dorg drip kat kaki plak.. Tgn kena kaki pon kena... Ya Allah!!terseksa anak aku. Then bf dia bagi tenang n tito.. Masuk ward pon xnak berenggang..tanak duk atas katil die sorg2.. Dah ummi kena tito skali atas katil kanak2 yg kecik tu.. Mlm tu pon xtito lena sgt First nite tito tanpa Asyil.. Rindunye la hai......huhu.. Anyway,Aisy ada jangkitan kat tekak..tonsilittis..warded satu mlm je.. Ptg sok dah kuar tapi blk umah Aisy still xsihat... Batuk sgt kuat mm nk terkeluar tekak..doc xbg pon antibiotik dgn alasan virus takde ubat so jangkitan tu akan baik sendiri.apekah?? Ahad pegi kinik swasta utk sedut hingus..then doc bagi few ubat termasuk antibiotik..sian anak aku..asyik mkn ubat je.. Peliknye,bdn Aisy still panas malam2 n batuk xkurang.. Tetiba teringat yg aku kerap minum ais sejak akhir2 ni n Aisy mmg 90% bf time die xsihat tu..Ya Allah,serius aku xperasan.. Sblm ni tak pnh plak effect. .tp yg ni,Allah pon nk bagi petunjuk kot.. So stop serta merta minum air sejuk ke ice blended ke... Sian anak aku.. Aku ni sampai jadi stress sejak Aisy demam..tmbh jerawat sane sini... Aku jgk yg crk penyakit utk anak aku..sobsss...Ummi mintak maaf ye sayang... Insaf... Rindu Aisy Asyil....:-(
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 comment:

Nur said...

it's okay ummi, things happen for reasons. Hang on there babe!